הטכנולוגיה שמאחורי הפרסום הדיגיטלי כל הזמן הולכת ומתקדמת, וכבר היום היא מציעה לעסק שלכם יתרונות מעניינים שלא היו קיימים בעבר. עם זאת, אמצעי הפרסום הוותיקים יותר עדיין מחזיקים ביתרונות שימשיכו להתקיים עד שעולם הדיגיטל ידביק את הפער… או אולי עד שהוא יתמזג איתם בצורה כזו או אחרת.
הנה כמה מהיתרונות והחסרונות הבולטים:
יתרונות:
מיקוד– פרסום דיגיטלי מתאים במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים, בגלל שהוא מאפשר להתמקד בקהל מאוד ספציפי ולפרסם רק לו. אפשר למשל להחליט לפרסם רק לאנשים שמחפשים מוצר מסוים, שמתעניינים בנושא מסוים, נמצאים באזור מסוים ודוברים שפה מסוימת.
עלויות– פרסום דיגיטלי מאפשר ליצור קמפיין פרסומי גם בעלויות קטנות. עלות המינימום של קמפיין פרסום באינטרנט (PPC) היא נמוכה מאוד. אפשר להתחיל בסכומים של כמה מאות שקלים בודדים בחודש, ולהרחיב את הקמפיין רק אם רואים תוצאות חיביות ורווחים.
נתונים וניתוח– בפרסום דיגיטלי המעקב אחר הביצועים הוא קל מאוד, והנתונים שמתקבלים הם מדויקים מאוד. בניגוד לפרסום בשלטים או בעיתונים מקומיים, למשל, באינטרנט אפשר לעקוב אחרי כל חשיפה, קליק ופעולה שנעשו. אפשר להכין סיכום נתונים יומי, שבועי או חודשי ולהתאים את הקמפיין בהתאם.
חסרונות:
סדרי גודל– כדי להגיע לקהלים גדולים מאוד, עדיין צריך לפרסם בטלוויזיה או בעיתונות. חיסרון זה לא רלוונטי עבור עסקים קטנים.
קהל לא טכנולוגי– ישנן קבוצות אוכלוסיה בעלות נטייה להימנע מטכנולוגיה, כמו אנשים מבוגרים. עובדה זו מקשה על עסקים קטנים שמתבססים על לקוחות מבוגרים, אבל אפשר להתגבר עליה, למשל על ידי פרסום עקיף לילדים או לנכדים שלהם.